Amalina bt Azlan

“Anak saya, Amalina bt Azlan, kini 20, cuma dapat 3A 2B dalam UPSR. PMR dapat 4A 4B. Pada 2009 semasa di ting.4, saya hantar dia ke BISM bersama tiga adiknya. Hari penutup dia dapat hadiah kerana hasilkan karangan terbaik gunakan ungkapan ala-matematik dalam Mokhdar. Dia terus praktik Mokhdar selepas itu. Bila dapat 9A SPM saya memang terkejut. Sekarang dia belajar perakaunan di State University of Pennyslavania, USA.”

Advertisements

fliers KT“Anak saya, Amalina bt Azlan, kini 20, cuma dapat 3A 2B dalam UPSR. PMR dapat 4A 4B. Pada 2009 semasa di ting.4, saya hantar dia ke BISM bersama tiga adiknya. Hari penutup dia dapat hadiah kerana hasilkan karangan terbaik gunakan ungkapan ala-matematik dalam Mokhdar. Dia terus praktik Mokhdar selepas itu. Bila dapat 9A SPM saya memang terkejut. Sekarang dia belajar perakaunan di State University of Pennyslavania, USA.”

“Adiknya, Nur Aimi Liyana, pun o.k. lepas jalani BISM. Saya tak berapa ingat detail keputusannya tapi PMR, selepas hadiri BISM, dia dapat 8A 1B – dan Add.Maths SPM A plus.  Sekarang Liyana siswazah Sains  Aktuari UiTM kampus Tapah – sains yang perlukan kecekapan math. Hasil peperiksaan semester pertama baru-baru ini, dia dapat anugerah dekan.”

”Anak ketiga, lelaki,yang semasa ikuti BISM bersama anak-anak saya yang lain belajar di Tahun 3, pun o.k.  Matematik adalah subjek paling diminatinya dan dia amat pantas mengira.”

“Anak saya yang keempat pula,semasa ikuti BISM bersama kakak-kakak dan abangnya, ketika itu ibaru 5 tahun usianya.Saya hantar dia sekali lagi untuk pastikan yang dia benar-benar cekap gunakan kaedah ini agar capai kejayaan sama seperti atau lebih baik daripada kakak-kakak dan abangnya.”

“Bila adik saya lihat perkembangan anak-anak, dia amat minat hantar anak-anaknya. Saya beri sokongan penuh. Bila baca iklan Mokhdar, dia terus ajak saya ke pejabat Mokhdar di Rawang dan daftar dua anaknya bersama anak keempat saya yang ikuti program ini sekali lagi.”

Demikian antara kenyataan Aniza Ahmad, 43, ibu Amalina.

Sementara itu, adik Aniza, Rohana Ahmad, 36, berkata, “Saya perasan anak kakak saya UPSR dan PMR biasa sahaja tapi yang mengejutkan ialah SPM dapat 9A! Semua anak kakak saya minat Matematik sedang dulu, sebelum hadiri BISM, tak macam ‘tu pun. Sebab itu saya tak teragak-agak daftar anak-anak saya, Afrina Rifqah bt Razali, 8, dan Athirah Rifa Raida bt Razali, ikuti Bengkel ini.

 

Related posts:

Advertisements
Advertisements
%d bloggers like this: